الکلیسم‌ و راههای درمان

الکلیسم‌ و راههای درمان

الکلیسم چیست،الکلیسم درروسیه،الکلیسم درالمان،الکلیسم کیست،الکلیسم در ایران

چه کسی الکلیسم است ؟؟ بهتر است بدانید که تعریف الکلیسم عبارتند از: وابستگی‌ جسمی و روحی‌ به‌ الکل‌ که باعث بروز مشکلاتی‌ در روابط‌ اجتماعی،‌ خانوادگی،‌ شغلی‌ و بیماری‌های‌ مزمن در فرد‌ می‌گردد علل‌ این بیماری عبارت است از: 1-عوامل‌ شخصیتی‌ از جمله عصبانیت‌، جنون،‌ سرخوشی‌ و افسردگی 2-عوامل خانوادگی مثل اعتیاد به الکل در والدین 3-عوامل‌وراثتی  4-فرهنگ شدن مصرف الکل در جامعه ای که زندگی می کنی 5-بروز اختلالات شیمیایی در بدن فرد.

الکلیسم‌،درمان الکلیسم‌

لارم به ذکر است که  مصرف طولانی مدت الکل، مونجب کمبود پروتئین، منیزیوم، روی، کلیسم، کوچک شدن مغز، ضعف بینایی، کبد چرب و هپاتیت در فرد می‌گردد. مقدار و طول مدت مصرف الکل بااهمیت ترین عوامل خطرساز در ایجاد بیماری های کبدی ناشی از الکل هستند که مردان بیشتر مستعد ضایعات کبدی حاصل از الکل هستند. مصرف بیش از ۶۰ تا ۸۰ گرم الکل در روز برای مدت چند سال باعث بیماری‌های کبدی از جمله سیروز کبدی است. نحوه جذب الکل در بدن: پـس از مـصرف الـکـل در حـدود 20٪ آن از طـریق معـده جذب شده و 80٪ باقیمانده آن در روده کوچک جـذب بـــدن می گردد.

الکلیسم‌،درمان الکلیسم‌

بدنیست بدانید که  بـنـابـراین افراد سنگین وزن‌تر به‌خاطر آب بیشتر در بدن‌شان، دیرتر تـحت تاثیر الکل قرار می‌گیرند. مشکلات گسترش مصرف الکل: مشکلات جسمی، از دست دادن ارتباط اجتماعی و مشکلات مالی از معضلات مصرف بیش از اندازه الکل امی باشد. اثرات کوتاه می کنند. لازم به ذکر است که مواد الکلی بیشترین تاثیرشان بر روی دستگاه عصبی فرد است.البته افزایش ضـربان قـلب، بـی‌خـوابـی، تـهـوع و اسـتفراغ، سرگیجه، احـساس بـی قـراری، خستـگی، اضطراب، افزایش اعتـماد به‌نفس و شجاعت در فرد از عوارض کوتاه مدت آن می باشد.

الکلیسم‌،درمان الکلیسم‌

لازم به ذکر است که درمان این بیماری‌ شامل‌ مراحل کوتاه‌مدت،‌ برای‌ متوقف‌ کردن‌ نوشیدن‌ الکل‌ است. امکان دارد نیاز به‌ سم‌زدایی‌ وجود داشته‌ باشد. در واقع سم‌زدایی‌ عبارت‌ است‌ از مراقبت‌ پزشکی‌ در زمانی‌ که‌ فرد نوشیدن‌ الکل‌ را قطع‌ کرده‌ و در نتیجه آن با مشکلات روحی مواجه شده است. بهتر است بدانید که ر موارد حاد، فرد باید تحت نظر پزشک در یکی از مراکز درمانی بستری شود. گفتنی است که دوری کردن از عواملی که منجر به تحریک مجدد فرد به مصرف مواد الکلی می‌شود.

 

الکلیسم‌،درمان الکلیسم‌

 

بدنیست بدانید که در واقع سلول‌های عصبی و مغزی بیش از سلول‌های دیگر به ویتامین B وC نیاز دارند. با روش مگا ویتامین درمانی می‌توان بیماری‌هایی مانند الکلیسم(اعتیاد به الکل)، اسکیزوفرنیا، انواع بیماری‌های روانی، بعضی از بیماری‌های پوستی، اعتیاد به مواد مخدر، پیش فعالی کودکان و سرماخوردگی را درمان نمود. هر چقدر زودتر به درمان پرداخته شود بهبودی زودتر حاصل می شود.

الکلیسم‌ و راههای درمان


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
شنگ و خواص آن

شنگ و خواص آن

شنگ پلو،شنگ گیاه،شنگ وحشی،شنگ در بارداری،شنگ دریایی

بهتر است بدانید که فارسی این گیاه شنگ است، لازم به ذکر است که در شیراز و اصفهان به شنگ آلاله و در خراسان ریش بز خالدار خطاب می ‌نماییند. به این گیاه قندرون، سنسفیل، تسلسفیل، اسپلنج و اسفلنج نیز می‌ گویند.در واقع  در عربی نوع چمنی این گیاه که برگ های آن باریک ‌تر از شنگ می ‌باشد، لحبه النبس و زنب الخیل است. اما در عراق و شامات به آن اذناب الخیل می‌ گویند.

شنگ،خواص شنگ

بهنر است بدانید که شنگ در چمنزارهای نمناک شمال ایران، عمارلو، بین کبوترچای و زردچین، ایسپیلی ییلاق دامنه البرز، به ویژه افجه و نارون می ‌روید و نوع چمنی این گیاه در مغرب ایران، تفرش، اراک، کوه شاهو و کردستان زیاد می باشد، و در اروپا به علت زیبایی گل این گیاه، شنگ پرورش می‌ دهند. در واقع گیاه‌ شناسان قدیم نوع حقیقی شنگ را نر و نوع چمنی را ماده می ‌دانستند، و در زبان فرانسه به شنگ یارب دوشوو گویند و در فاصله اردیبهشت تا تیرماه ظاهر می گردد.
شنگ،خواص شنگ

بهتر است بدانید که ریشه گیاه شنگ دارای لعاب بوده و کمی تلخ می باشدو خوردن آن اشتها را فوق‌ العاده زیاد می نماید. البته ریشه شنگ خلط ‌آور و نرم‌ کنده سینه و التیام دهنده زخم ها می باشد. لازم به ذکر اتس که از برگ های شنگ در سالاد استفاده می ‌کنند و ایرانیان آن را مانند کاهو و کاسنی با سرکه و بدون آن می ‌خورند، چون بسیار خنک است خوردن برگ های شنگ اسهال و خون ریزی معده را بند می‌ آورد همچنین از خون ریزی سینه جلوگیری می ‌کند و برای مسلولین سودمنداست.

شنگ،خواص شنگ

بد نیست بداندی که ریشه شنگ برای جلوگیری از اسهال و خون ریزی، از برگش قوی تر است. لازم به ذکر است که پاشیدن برگ و گل خشک شده این گیاه در روی زخم های چرکی و متعفن نافع می‌ باشد. ضماد آن را برای التیام عصب قطع شده مفید دانسته ‌اند. بهتر است بدانید که ضماد گل شنگ با موم، جهت سوختگی با آتش مفید است. حکیم محمد بن زکریای رازی خوردن ریشه گیاه شنگ را پادزهر سموم می ‌دانست. عصاره گیاه شنگ که در طب سنتی ایران طرثوت خوانده شده است پادزهری قوی است و در ساختن تریاق فارون به کار می ‌رود. برای معالجه نزله ریوی، نقرس، رماتیسم و امراض جلدی جوشانده شصت گرم ریشه شنگ را تجویز نموده اند.

شنگ،خواص شنگ

لازم به ذکر است که برگ های گیاه شنگ از خونریزی معده جلوگیری می‌ کند. اگر مسموم شدید از ریشه‌ این گیاه استفاده نمایید. بدنیست بدانید برای رماتیسم مفید است و آب ریشه خام شنگ زگیل را از بین خواهد برد. لازم به ذکر است که برای مسلولین نفع بسیار دارد. در واقع گل این گیاه را بر روی محل سوختگی قرار دهید تا از قدرت التیام آن برای سوختگی پی ببرید!قابل ذکر است که اگر این گیاه را پُختید هرگز آب آن را دور نریزید بلکه آن را بنوشید، زیرا منافع شنگ در آب جوشانده آن جمع می ‌شود، عصاره شنگ جهت درمان کچلی و زخم های جلدی مفیدمی باشد..

شنگ و خواص آن

مطالب مرتبط:

شاهی

ریحان

ترخون

شوید

جعفری


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نمک و خواص آن

نمک و خواص آن

نمک آبرود،نمک خوراکی،نمک دریایی،نمک متبلور،نمکستان

زیاد می شنویم که می گویند نمک زیاد مصرف نکنیم چرا؟بهتر است بدانید که نمک یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است و به عملکرد صحیح بدن و مغز کمک می رساند. اما در واقع مصرف زیاد نمک می تواند خطرات بیشماری را برای بدن داشته باشد.لازم به ذکر است که این خطرات در افرادی که فشار خون بالایی دارند، به مراتب بیشتر می باشد.

نمک،خواص نمک

اثرات مفید نمک برای بدن را بشناسید:بدنیست بدانید که بیشترین اثر مفید نمک، ثابت کردن ضربان غیر عادی قلب است و به تنظیم فشار خون نیز کمک می نماید.در واقع یکی دیگر از اثرات مفید نمک خارج کردن اسیدیته زیادی که در بدن به وجود آمده است.بهتر است بدانید که  باعث حفظ تعادل مقدار قند خون می شود.باعث فراهم ساختن انرژی لازم برای بدن می شود.جالب است بدانید که نمک یک آنتی هیستامین طبیعی می باشد.قابل ذکر است که برای ساخت استخوان مهم است. یکی از بااهمیت ترین دلایل پوکی استخوان، کمبود نمک و آب می باشد.قابل ذکر است که نمک قسمتی از درمان بیماران مبتلا به دیابت می باشد.بدنیست بدانید که  استفاده از نمک بر روی زبان، موجب توقف سرفه های خشک می شود.

نمک،خواص نمک

با این همه خواص مفید، چرا نمک زیاد، برای بدن مضرمی باشد؟بهتر است بدانید که نمک از املاح سدیم و کلر تشکیل شده است. البته در بزرگسالان، هنگامی که مقدار سدیم دریافتی زیاد باشد، بدن آب زیادی را نگه می دارد و مقدار مایعات جمع شده در بدن بسیار زیاد می گردد.لازم به ذکر است که بسیاری از دانشمندان معتقدند که همین عامل موجب پرفشاری خون می شود و این خود عاملی است برای بیماری قلبی و سکته، زیرا این مقدار زیاد مایعات در حین عبور از قلب به اعضای بدن می روند و موجب خستگی و درد در اندام ها می شوند و این خود عاملی است برای ظاهر شدن بیماری کرونری(انسداد رگ های قلب).

نمک،خواص نمک

چه مقدار نمک برای بدن مضر نمی باشد؟قابل ذکر است که متخصصان مصرف حداقل 6 گرم نمک در روز را توصیه می کنند. ولی در کودکان این مقدار باید خیلی کم گردد.گفتنی است که تخمین زده شده که اگر 2-1 گرم نمک در روز مصرف شود، میزان بیماری های قلبی به صفر می رسد.جالب است بدانید که پیتزا، همبرگر و ساندویچ سوسیس بیشتر از 1 گرم نمک دارند و این مقدار 3/1 مقدار توصیه شده برای کودکان 6-4 سال است.بهتر است بدانید که خداوند نعمت های بیشماری برای ما آفریده است، ما نباید در هیچ موردی (حتی غذا خوردن) زیاده روی کنیم و زیاده از حد مصرف نماییم، چرا که عواقب و اثرات بد آن بعدها مشخص می گردد.

نمک،خواص نمک

پس در مصرف نمک تعادل را رعایت کنیم و حتی کمتر مصرف کنیم .

نمک و خواص آن

مطالب مرتبط:

فلفل سیاه

زنجبیل

رازیانه

زیره سیاه

خردل


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
کدو سبز و خواص آن

کدو سبز و خواص آن

کدو سبز و لاغری،کدو سبز در بارداری،کدو سبز به انگلیسی،کدو سبز پتاسیم،کدو سبز دیابت

کدو را معمولا با بادمجان مصرف می کنند.جالب است بدانید که کدو از نظر علم گیاه شناسی یک میوه ی تابستانی است اما از نظر پخت و پز به عنوان یک سبزی در نظر گرفته می شود که خیلی هم ارزش تغذیه ای فراوانی دارد و برای سلامتی بسیار مفید و موثر می باشد.گفتنی است که کدو یک سبزی استوانه ای شکل شبیه خیار می باشد که دارای طعم تند و تیز و شیرینی با هم می باشد..در واقع این گیاه به رنگ های سبز و زرد در دسترس همه قرار دارد.

کدو سبز،خواص کدو سبز

بدنیست بدانید که کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته شده است.گفتنی است که این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می نماید.جالب است بدانید که این باور وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می کند؛ زیرا حاوی ویتامین C بالایی می باشد.گفتنی است که دریافت منظم این سبزی باعث کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می شود؛ حتما می دانید که سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

کدو سبز،خواص کدو سبز

کدو سبز درنقش پیشگیری از بیماری ها:لازم ه ذکر است که کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و… که در نتیجه ی کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند.همچنین از خطر ابتلا به ام اس و سرطان کولون (روده بزرگ) محافظت مینمایدکدو سبز دارای عناصر ضد سرطان است.
آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.

کدو سبز،خواص کدو سبز
خواص ضد پیری کدو سبز: جالب است بدانید که این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز دارای ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 40 درصد می گردد. دیگر فوایدکدو را بدانید:جالب است بدانید که لاوه بر خواص متعدد و مفید کدو سبز بر سلامتی، این سبزی به عنوان عضو اصلی و یا اجزای جدایی ناپذیر سالادها، خورش ها، سوپ ها و… به کار برده می شود. این موضوع آزمایش شده است که افزودن کدو سبز به نان ها و کلوچه ها، آن ها را سه برابر مرطوب تر و لطیف تر می نماید.

کدو سبز،خواص کدو سبز

این سبزی عالی را در سبد غذایی خود جای دهید.

کدو سبز و خواص آن

مطالب مرتبط:

بادمجان

کدو حلوایی

خیار

گوجه فرنگی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
لوبیاچشم بلبلی و خواص آن

لوبیاچشم بلبلی و خواص آن

لوبیا چشم بلبلی پلو،لوبیا چشم بلبلی خواص،لوبیا چشم بلبلی به انگلیسی،لوبیا چشم بلبلی پلو با مرغ

لوبیا چشم بلبلی ریزمیزه و خوش طعم کمی مورد کم لطفی قرار گرفته است خواص آن را بدانید و بیشتر مصرف کنید.قابل ذکر است که دانه ی لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می گردد و پخته و آب پز آن را می خوردند و عقیده دارند ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز موثر و مفیداست.جالب است بدانید که گیاهی است از خانواده بقولات و تا حال ۲۰ گونه مختلف از آن شناسایی شده است. گونه معروف و رایج ان که برای مصرف میوه و ثمر ان به طور سبز یا خشک کاشته می شد.
لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی

 مشخصات لوبیا چشم بلبلی : جالب است بدانید که لوبیای چشم بلبلی از نظر خانواده گیاهی نزدیک به لوبیا است. گیاهی است یکساله مخصوص مناطق گرمسیر . ساقه آن قایم و افراشته ، برگهای آن مرکب به طول حدود ۱۵ سانتی متر ، برگچه ها ی ان ناز ک ، بیضی ، نوک تیز و دارای بریدگی می باشد. بدنیست بدانید که گلهای آن زرد یا زرد مایل به قرمز کنار برگها ظاهر می شد. البته میوه ان نیام مثل لوبیا وغلاف ان دراز که طول ان در بعضی ارقام مثلا در دولیک اسپرژ تا ۹۰ سانتی متر میرسد که در ان ۴۰ – ۱۰ دانه قرار دارد.قابل ذکر است که  این گیاه در مناطق گرم اسیا و امریکا و جنوب اروپا و جنوب ایران و در هندوستان میروید . البته در ایران در بلوچستان می روید و در سایر مناطق گرم ایران پرورش داده می شود. بسیار مقاوم به خشکی می باشد.

لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی

خواص و کاربرد لوبیل چشم بلبلی: جالب است بدانید که در هندوستان از دانه ی لوبیا چشم بلبلی به عنوان مدر و برای تقویت معده استفاده می گردد و پخته و آب پز آن را می خودند و عقیده دارندکه  ضمن این که غذای خوبی است برای از بین بردن کرم معده نیز موثر ومفیداست .

لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی

ولی در مورد دانه های گیاه در اکثر منابع گفته شده است که به عنوان تونیک و مقوی معده ،ارامبخش ، ضد اسپالم برای معالجه ی کولیک و وبا  ، تب بر ، کاهش دهنده ی حرارت در موارد افتاب زدگی  قاعده اور ضد سمی باشدو مفید است.
لوبیا چشم بلبلی،خواص لوبیا چشم بلبلی
و جالب است بدانید که در موارد مسمومیت ها ی ناشی از خوردن الکل و بریاق و پادرهر برای مسمومیت های گیاهی ، ایش دویا  مفید است ، تشنگی را کاهش میدهد به ویژه تشنگی در دیابت را تسکین می دهد به علاوه برای معالجه ی اسهال مفید است .حالا که خواصش را دانستید بیشتر مصرف کنید.

لوبیاچشم بلبلی و خواص آن

مطالب مرتبط:

لوبیا قرمز

لوبیا

لوبیا سفید

لوبیا سبز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
آلو قرمز و خواص آن

آلو قرمز و خواص آن

آلو قرمز خشک،مربای الو قرمز،آلو قرمز خواص،فواید الو قرمز،ترشی الو قرمز

 یکی از آلوهای خوشمزه از گروه آلوها ،آلو قرمز است که لواشکهای خوشمزه ای با آن می توان تهیه نمود.

بهتر است بدانید که معروف‌ ترین گونه‌ آلوها، نوع ژاپنی است که برخی انواع آن به رنگ زرد و پرآب بوده و بعضی دیگر درصد آب کمتری داشته و قرمز متمایل به ارغوانی می باشد. جالب است بدانید که آلو قرمز میوه ای است تابستانی که اکثراً به صورت تازه مصرف می‌گردد، اما می‌توان آن را به صورت خشک و یا به صورت کمپوت و مربا نیز مصرف نمود و یا به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد و میل نمود. البته مصرف آلو یک شیوه ی سالم و خوشمزه برای حفظ سلامت همه ماست

آلو قرمز،خواص آلو قرمز
خواص آلو قرمزرا بشناسید :
هتر است بدانید که  یک عدد آلو قرمز متوسط ، حاوی 113 میلی گرم پتاسیم است که فشار خون را کنترل می سازد و خطر سکته ی مغزی را کاهش خواهد داد  رنگدانه ی قرمز- آبی که در این آلوها وجود دارد و آنتوسیانین نامیده می شود با رادیکال های آزاد مخرب مقابله کرده و به این ترتیب جلوی مبتلا شدن به سرطان را می گیرد.لازم به ذکر است که آلو قرمز سیستم گوارشی را در سلامت نگه خواهد داشت.بدنیست بدانید که یک عدد آلو خشک حاوی یک گرم فیبر می باشد و این میوه ی خشک یک ملین طبیعی و مؤثر به شمار می رود. بدنیست بدانید که مصرف آلو قرمز برای سلامت استخوان هایتان مفید خواهد بود.
آلو خشک این خاصیت را دارد که رادیکال های آزاد مخرب را از بین برده و حافظه را در شرایط سالمی نگه می دارد.

آلو قرمز،خواص آلو قرمز
جالب است بدانید که آلو قرمز منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان محسوب می شود. لازم به ذکر است کهآلو قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده، از این رو از ایجاد آسیب‌های رادیکال‌های آزاد به بدن پیشگیری خواهد نمود.   لازم به ذکر است که آنتی‌اکسیدان‌ها محافظان خوبی برای چشم و قلب نیز هستند و از ابتلای بدن به انواع سرطان‌ها پیشگیری کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن هم می‌شوند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌نمایند.

آلو قرمز،خواص آلو قرمز
خوب است بدانید که ویتامین ‌C موجود در آلو قرمز نه تنها برای بافت بدن مفید است، بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن هم می باشد.
جالب است بدانید که مصرف آلو قرمز از ابتلای بدن به انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا پیشگیری می‌کند و وجود این ویتامین در آلو موجب خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در بدن می شود.در واقع مصرف آلو قرمز از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند آرتروز، سرطان روده، آسم و آرتریت روماتوئید پیشگیری می‌ نماید

آلو قرمز،خواص آلو قرمز

خوردن این میوه پرفایده را به شما توصیه می کنم .

آلو قرمز و خواص آن

مطالب مرتبط:

زردآلو

گوجه سبز

گیلاس

آلبالو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
توت فرنگی و خواص آن

توت فرنگی و خواص آن

توت فرنگی های وحشی،توت فرنگی روی خامه،توت فرنگی کوچولو،توت فرنگی در بارداری،توت فرنگی گلخانه ای

لازم به ذکر است که بدانید توت فرنگی میوه ای که سرشار از خواص می باشد. البته از سری خواص آن میتوان به درمان اسهال ، ناراحتی مجرای ادرار ، سنگ کلیه و آرامش دهنده بودن آن اشاره نمود. برگ این میوه مدر است. همچنین قابل توجه است که این میوه خاصیت ضد ویروسی دارد و در هنگام ابتلا به بیماری های ویروسی ، خوردن این میوه پیشنهاد می شود. جالب است بدانید که جوشانده برگ توت فرنگی برای استسقاء مفید و موثر می باشد (هر چهار ساعت 1 قاشق مرباخوری).
بدنیست بدانید که خوردن توت فرنگی بعضی از ویروس ها را از بین خواهد برد.

توت فرنگی،خواص توت فرنگی
قابل ذکر است که توت فرنگی از سرطان جلوگیری می نماید.بهتر است بدانید که توت فرنگی موجب کاهش کلسترول خون می شود.در واقع خوردن توت فرنگی با کمی عسل یبوست را برطرف می کند. بهتر است بدانید که توت فرنگی حاوی ویتامین های A و B و C می باشد.بدنیست بدانید که در توت فرنگی مقدار زیادی آهن ، ید و آهک وجود دارد. به یاد داشته باشید که برای مبتلایان به نقرس قبل از غذا توت فرنگی بخورند.بهتر است کسانی که سل دارند و یا روماتیسم و اشخاص ضعیف از توت فرنگی استفاده کنند یک ساعت قبل از غذا

توت فرنگی،خواص توت فرنگی
بهتر است بدانید که زیاده روی در خوردن توت فرنگی امکان دارد ایجاد تب کند.به یاد داشته باشید که کسانی که بیماری حساسیت دارند با احتیاط مصرف کنند. لازم به ذکر است که افرادی که آسم دارند همچنین کم بخورند.  بدنیست بدانید که از ماسک توت فرنگی برای شفافیت پوست می توان استفاده کرد. توت فرنگی عمل خون سازی را در بدن تقویت می سازد و کم خونی را برطرف می نماید. در واقع توت فرنگی ترمیم کننده استخوان های شکسته است.بهتر است بدانید که ماسک توت فرنگی لک های صورت را از بین می بردو همچنین توت فرنگی چاق کننده نیست بنابراین افراد چاق با خیال راحت بخورند.

توت فرنگی،خواص توت فرنگی
بهتر است بدانید که بهترین روش خوردن توت فرنگی این است که آنها را کاملاً بشویید سپس به مدت یک ساعت در شربت قند قرار دهید و آن گاه مجدداً بشویید و میل نمایید در این صورت امکان داردکمتر به میکروب و انگل آلوده باشد. به یاد داشته باشید که جوشانده ریشه و برگ توت فرنگی برای تصلب شرائین مفید است 10 تا 15 گرم در 150 سی سی آب می باشد.

توت فرنگی،خواص توت فرنگی
به خاطر داشته باشیدکسانی که فشار خون دارند از جوشانده ریشه و برگ توت فرنگی استفاده نمایند.  اگر توت فرنگی را محلول کرده و صورت را بشوییم چین و چروک پوست را رفع می کند. جالب است بدانید که در حالیکه توت فرنگی برای افراد چاق ضررندارد ولی لاغرها را چاق و فربه می کند.

توت فرنگی و خواص آن

مطالب مرتبط:

شاه توت

آلبالو

گیلاس

زغال اخته


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
روغن هسته انگور و خواص آن

روغن هسته انگور و خواص آن

روغن هسته انگور خواص،روغن هسته انگور برای پوست،روغن هسته انگور برای سرخ کردن،روغن هسته انگور ویکی،روغن هسته انگور برای مو

جالب است بدانید که روغن هسته انگور جزو گران قیمت ترین روغن های موجود در قفسه فروشگاه های مواد غذایی می باشد که اصلا تا یک سال پیش در کشور ما  تولید نمی شد و تا سال گذشته ایران جزو واردکنندگان این روغن به صورت آماده و بسته بندی بوده است. قابل ذر است که روغن هسته انگور بیشتر در کشورهایی که این میوه کشت می شود مثل فرانسه تولید و به مصرف همگان می رسد. در واقع این روغن به دلیل قیمت بالا، نتوانسته جای خودش را بین مردم کشور ما به خوبی پیدا کند اما خیلی هاعقیده دارند خواص فراوان آن به قیمت بالایش می ارزد و به دلیل همین خواص است که باید آن را در سبد غذایی خانواده قرار داد.
روغن هسته انگور،خواص روغن هسته انگور

درباره تولید روغن هسته انگور چه می دانید ؟

قابل ذکر است که به طور کلی ما دو نوع انگور داریم انگورهای بدون هسته یا با هسته های بسیار ریز که به آن ها انگور بی هسته یا بی دانه می گوییم و انگورهای درشت با هسته های نسبتاً درشت. در واقع روغن کشی از هسته انگورهایی با دانه های درشت انجام می گردد. البته برای این کار باید هسته این انگورها هنگام فرآوری انگور برای تهیه انواع آب میوه ها از آن ها جدا و جمع آوری گردد و بعد با دستگاه ها و روش های ویژه ای روغن آن ها گرفته شود. در واقع این روغن با بسته بندی مناسبی به بازار فروش راه یافته است.

روغن هسته انگور،خواص روغن هسته انگور

آیا تولید روغن هسته انگور در کارخانه های داخلی هم انجام می گردد؟

قابل توجه است که در حال حاضر بله. تا یک سال پیش روغن هسته انگور را وارد می کردیم ولی حدود یک سال است که یکی از کارخانه های تولید آب میوه، پس از استفاده از انگورهای هسته دار برای تولید انواع نوشیدنی، هسته آن ها را جدا و روغن هسته انگور ایرانی تهیه می نماید کیفیت این روغن مانند روغن های خارجی می باشد و در فروشگاه های عرضه مواد غذایی هم می توان آن را با برند ایرانی یافت.

روغن هسته انگور،خواص روغن هسته انگور

می دانید روغن هسته انگور از گران ترین روغن های دنیاست؟

جالب است بدانید که به این دلیل که تولیدکنندگان برای تهیه یک شیشه روغن به تعداد بسیار زیادی هسته انگور نیاز دارند و از آنجا که انگور به اندازه دانه سویا، آفتابگردان یا حتی میوه زیتون کشت نمی گرددد و فراوان نیست، در واقع هزینه های تولید این روغن خیلی بیشتر از سایر روغن ها می باشد.بدنیست بدانید که  تولیدکننده مجبور است برای داشتن صرفه اقتصادی مناسب، قیمت نهایی محصولش را بالا ببرد پس گران بودن این روغن به دلیل داشتن خواص بیشتر آن نسبت به سایر روغن های گیاهی مانند روغن زیتون یا کانولا نیست.

روغن هسته انگور،خواص روغن هسته انگور

ازخواص روغن هسته انگور و تفاوتش با سایر روغن های گیاهی چقدر می دانید؟

بهتر است بدانید که روغن هسته انگور ترکیب های آنتی اکسیدانی و فنولی نسبتاً بالاتری نسبت به سایر روغن ها دارد. التبه ترکیب های آنتی اکسیدانی و فنولی در پیشگیری از مبتلا شدن به بعضی بیماری ها از جمله ناراحتی های قلبی- عروقی و سرطان ها نقش مهمی دارند و می توانند موجب کاهش تولید رادیکال های آزاد هم بشوند. از طرفی اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9 بالاتری در این روغن وجود دارد لذا مصرف متعادل آن می تواند به ارتقای سطح سلامت کمک کند. هر چه این روغن تازه تر باشد، خواص سلامت بخش آن هم بیشتر می باشد.می توانیم با جویدن هسته انگورهای مختلف، از تمام خواص روغن هسته انگور که به آن ها اشاره کردید بهره ببرید.

روغن هسته انگور و خواص آن

مطالب مرتبط:

انگور قرمز

انگور سیاه

انگور و خواص آن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
تخمه کدو و خواص آن

تخمه کدو و خواص آن

تخمه کدو مضرات،تخمه کدو(خواص)،تخمه کدو تنبل،تخمه کدو حلوایی،تخمه کدو مرمری

قابل توجه است که تخمه کدو تنبل که مغذی‌ترین نوع تخمه کدووست، بومی آمریکای شمالی می باشد و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. در واقع نتیجه تازه‌ترین تحقیقاتی که در مورد رابطه مصرف تخمه کدو انجام شده، نشان می‌دهد مصرف حجم متعادلی از این ماده غذایی در طول روز می‌تواند باعث جلوگیری از ابتلا یا کنترل سریع‌تر بیماری دیابت گردد.قابل ذکر است که  تخمه کدو موجب  بهبود ترشح انسولین و تنظیم سطح قندخون در بدن هم می‌گردد و می‌تواند کاهش استرس‌های اکسیداتیو را در پی داشته باشد.لازم به ذکر است که استرس اکسیداتیو، یکی از عوامل بر هم خوردن میزان قندخون و اختلال در ترشح انسولین در بدن افراد مبتلا به دیابت می باشد.

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

جالب است بدانید که ترکیب‌های پروتئین و ریزمغذی‌های موجود در تخمه کدو و روغن تخمه کدو ، می‌تواند باعث دفع عوامل میکروبی، قارچی و ویروسی از بدن گردد. لازم به ذکر است که به‌همین دلیل اغلب به افراد بیمار، به‌خصوص آنهایی که به بیماری‌های عفونی مبتلا هستند،پیشنهاد می‌شود از پودر تخمه کدوو‌ی خام یا روغن تخمه کدوو در سالادها یا سس‌های سالاد استفاده گردد. در واقع تخمه کدوو یکی از بهترین منابع دریافت منیزیم محسوب می شود، به‌طوری که هر یک‌چهارم فنجان از مغز این تخمه، می‌تواند تمام نیاز یک روز بدنمان به منیزیم را تامین نماید

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

 تخمه کدو تقویت‌کننده سیستم ایمنی

جالب است بدانید که تخمه کدوو یکی از منابع خوب دریافت روی است.در واقع  هر 31 گرم از این دانه مغذی، حاوی 2 میلی‌گرم روی است. البته دریافت مقادیر مناسبی از روی در بدن باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، رشد و تقسیم سلولی بهتر، داشتن خواب آرام‌تر، خلق‌وخوی بهتر، افزایش عملکرد قدرت چشایی و بویایی، حفظ سلامت چشم و پوست و تنظیم ترشح انسولین می‌گردد.

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

کاهش عوارض یائسگی به وسیله تخمه کدو

قابل ذکر است که تخمه کدوو و روغن آن، حاوی استروژن گیاهی است و یکی از مشکلاتی که خانم‌های یائسه از آن رنج می‌برند، عوارض ناشی از کاهش ترشح استروژن در بدن آنها می باشد. لازم به ذکر است که کاهش استروژن با عوارضی مثل خشکی واژن، چروکیدگی سریع‌تر پوست و افزایش فشار و چربی‌خون همراه است ولی اگر خانم‌های یائسه روزی یک مشت (حدود 10 تا 15 عدد) مغز تخمه کدوو یا یک قاشق مرباخوری روغن آن را مصرف کنند، تاحدی از بعضی عوارض یائسگی در امان می‌مانند.بدنیست بدانید که ضمن اینکه استروژن،‌ روی،‌ منیزیم، امگا3 و سایر ریزمغذی‌های موجود در تخمه کدوو و روغن آن باعث افزایش کلسترول خوب خون (HDL)، کاهش فشارخون، پیشگیری از گرگرفتگی، سردرد و دردهای مفصلی هم می‌شود.

تخمه کدو،خواص تخمه کدو

روش نگهداری از تخمه کدو

بهتر است بدانید که تخمه کدوو تا زمانی که مغزنکرده، خام و در پوست خود باشد، تا حدود 6 ماه قابلیت نگهداری داخل ظرفی دربسته و در جایی خشک و خنک دارد. تخمه کدووی مغزشده را می‌توان حدود یک هفته،‌ آن‌ هم داخل ظرفی دربسته و تیره‌رنگ نگهداری کرد تا روغن موجود در آن در تماس با هوای محیط‌ اکسیده نشود. روغن تخمه کدوو هم باید مانند سایر روغن‌ها داخل ظرف‌های شیشه‌ای تیره‌رنگ و در جایی خشک و خنک نگه داریم .مصرف این تخمه مفید و عالی را فراموش نکنید.

تخمه کدو و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخمه آفتاب گردان

تخمه هندوانه

گردو


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 11 دی 1394
فندوق وخواص آن

فندوق وخواص آن

خواص روغن فندق،خواص فندوق تازه،خواص فندوق خام،خواص فندوق در دوران بارداری،خواص فندوق سبز

بدنیست بدانید که فندق میوه ای با طبع گرم و خشک که بیشتر در نواحی کوهستانی ایران یافت و تولید  می گردد.در واقع از فواید بسیار بااهمیت آن میتوان به تقویت قوای جنسی اشاره نمود و همچنین خوردن فندق در بین غذا برای معده و روده بسیار مقوی می باشد پس بین غذا میل کنید. لازم به ذکر است که برای سرفه‌های مزمن 30 گرم مغز فندق همراه عسل ساعت 10 صبح میل گردد این موجب می‌شود که اخلاط سینه و ریه بیرون می آید. جالب است بدانید که ضماد سوخته فندق با پی بز برای جلوگیری از ریزش مو مفیدو موثر است.

فندوق،خواص فندوق

بد نیست که بدانید که برای زخم‌های واریس 50 گرم پوست درخت فندق و 1000 گرم آب (آبی که مخلوط با سرکه است) را جوشانده زخم‌ها را بشوییدتا بهبود یابد.لازم به ذکر است که برای تنظیم قاعدگی 20 گرم پوست فندق را در 1000 گرم آب جوشانده در فواصل قاعدگی روزی یک فنجان میل نمایید.قابل ذکر است که فندق خاصیت پایین آورنده ای فشار خون دارد. جالب است بدانید که کسانی را که مار زده است کشمش با فندق میل کنند.

فندوق،خواص فندوق

بهتر است بدانید که کسانی که ضعف عمومی دارند روزانه 10 عدد فندق میل کنند. در واقع  کسانی که می‌خواهند لاغر شوند 10 گرم گل فندق در 300 سی سی آب دم کرده بعد از هر غذا یک استکان بخورند. جالب است بدانید که کسانی که بیماری MSدارند در غذای روزانه خود فندق را بگنجانند.روزانه20عدد،اطفال10عددهمراه‎یک‎ قاشق‎ عسل میل‎ نمایند. البته کسانی می‌خواهند روده‌های آنها تقویت نمایند در هنگام گرسنگی 10 عدد فندق میل کنند.

فندوق،خواص فندوق

بهتر است بدانید که جهت رفع چین و چروک صورت از روغن فندق یک قاشق چای خوری و روغن جوانه گندم یک قاشق چای خوری استفاده نمایید. لازم به ذکر است که  فندق تقویت کننده‌ نطفه می‌باشد، 10 صبح و 5 عصر همراه خرما میل گردد. جالب است بدانید که  فندق حاوی منیزیم و پتاسیم می‌باشد و این مواد بزرگترین داروی مقوی قلب و کلیه ها می باشند.در واقع به خاطر وجود آهن در فندق می‌توان گفت که یکی از بهترین عوامل سازنده گلبولهای قرمز است.

فندوق،خواص فندوق

جالب است بدانید که فندق اختلال در رشد مو را رفع می‌کند. قابل توجه است که فندق به خاطر داشتن ویتامین A و C برای تقویت پوست و ناخن و مو و تقویت بینایی بسیار مفید و موثراست. بد نیست بدانید که برای درمان سیاتیک برگ خشک درخت فندق را سائیده با کمی خاکستر آتش سیگار و نمک مخلوط نموده با روغن منداب مخلوط کرده محلول را به محل درد بمالیدتا بهبودی حاصل شود. جالب است بدانید که  فندق باعث تنگ کردن عروق زیر پوست و باعث کشیدگی پوست و تغذیه و درمان آن می‌شود.

فندوق وخواص آن

مطالب مرتبط:

بادام هندی

بادام زمینی

مویز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

امروزه با پیشرفت فناوری با پدیده های متفاوتی مواجه ایم.از جمله موبایل و امواج مرموز آن .محققان با بررسی نتایج پژوهش جدیدی روی موشهای آزمایشگاهی ادعا کرده‌اند که تشعشعات تلفن همراه می‌توانند حافظه را تقویت و در پیشگیری از آلزایمر موثر باشند.

 نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر


در میان ادعاهای فزاینده مبنی بر این که تماس طولانی مدت با تلفن همراه سبب بروز تومورهای مغزی می‌شود اخیرا پژوهشی جدید انجام شده که پیشنهاد می‌کند؛ امواج رادیویی حاصل از این وسیله در پیشگیری از بروز آلزایمر و حتی بهبود علائم آن حداقل در موشهای آزمایشگاهی موثر باشد.

نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

همچنین این تحقیق نشان داد که این تشعشعات در موشهایی هم که سالم هستند و آلزایمر ندارند سبب تقویت فعالیت مغز می‌شوند.دکتر گری آرنداش سرپرست اصلی این پژوهش در مرکز تحقیقات آلزایمر فلوریدا در بیانیه‌ای اظهار داشت: ما در نهایت شگفتی ملاحظه کردیم که تماس با تلفن همراه در آغاز دوران بلوغ در موشها باعث می‌شود از بروز علائم آلزایمر در آنها جلوگیری شود.

نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

آلزایمر,درمان آلزایمر

محققان تصور می‌کنند که همین تاثیر هم ممکن است در انسانها مشاهده شود.آنها در آزمایشات خود دریافتند: امواج تلفن همراه ، گرمای مغز را افزایش داده و پلاکهای مغزی را که عامل بروز آلزایمر هستند از بین می‌برند.

نقش امواج موبایل در جلوگیری از آلزایمر

مطالب مرتبط:

آلزایمر

معضل آلزایمر در جوانی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
niusha zeighami

جدیدترین عکس های niusha zeighami

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید نیوشا ضیغمی در پشت صحنه نمایش تئاتر رم

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید و دیدنی نیوشا ضیغمی و پدرش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده و جدید نیوشا ضیغمی و همسرش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید نیوشا ضیغمی و دکترش در کلینیک زیبایی خودش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده نیوشا ضیغمی و خواهرش روشا

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس جدید و دیده نشده نیوشا ضیغمی و همسرش در اسپانیا

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده نیوشا ضیغمی و همسرش در لندن

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس نیوشا ضیغمی و همسرش در حرم امام رضا

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس دیده نشده از گریم عجیب نیوشا ضیغمی

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

عکس تولد نیوشا ضیغمی در کنار همسرش

niusha zeighami instagram,niusha zeighami biography,niusha zeighami height,

niusha zeighami 94,kd,ah qdyld,kd,ah qdyld , ilsva

جدیدترین عکس های niusha zeighami

نیوشا ضیغمی با انتشار عکس بالا نوشت:

از همه دوستای مهربونم که تولدم رو تبریک گفتن؛

و از همه عزیزانی که با ویدئوها و عکسهای زیبایی که دایرکت کردن

کلی خوشحالم کردن ممنونم<br>


<PostRateBlock70>
<PostRatePicUrl:http://themeupload.theme-designer.com/56/image/30.png>
<PostRatePicSize:20>
<div style=

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : سه شنبه 8 دی 1394
هندوانه و خواص آن

هندوانه و خواص آن

هندوانه ابوجهل،هندوانه زرد،هندوانه و دیابت،هندوانه به انگلیسی،هندوانه کوهی

قابل ذکر است که هندوانه منبع طبیعی از بهترین آنتی‌‌اکسیدان‌ها بوده که طبیعت فراهم کرده است. در واقع آنتی ‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌ C و A که از ما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند. با مصرف هندوانه خطر کم ‌آب شدن بدن نیز کاهش پیدا می کند.بهتر است بدانیدکه تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند. هندوانه تقریباً در همه جای دنیا پیدا می‌شود و بااینکه می‌توانیم در تمام طول سال از بازار هندوانه بخریم اما فصل هندوانه تابستان است که در این فصل بهترین کیفیت را داشته و بسیار شیرین و گوارا است و در شب های خنک تابستان خیلی می چسبد.

هندوانه،خواص هندوانه

فواید هندوانه برای سلامتی را بشناسید

قابل ذکر است که فواید هندوانه برای سلامتی بسیار فراوان است. با اهمیت نیست که هندوانه را چطور برش بزنید، در واقع بهترین آنتی ‌اکسیدان‌ها در آن یافت می‌شود.

جالب است بدانید که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین C و A می باشد

بهتر است بدانید که هندوانه قرمز خوشمزه همچنین منبع قوی از آنتی ‌اکسیدان کاروتن است که لیکوپن نامیده می‌شود. در واقع این آنتی‌ اکسیدان‌ها در بدن حرکت کرده و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌نماید. البته رادیکال‌های آزاد موادی در بدن هستند که می‌توانند آسیب زیادی به ما وارد کنند. این مواد می‌توانند کلسترول را اکسید کرده و موجب شود که به دیواره رگ‌‌های خونی چسبیده و موجب ضخیم‌تر شدن آن شود و این عمل می‌تواند منجر به سکته قلبی گردد.بهتر است بدانیدکه لیکوپن که رنگ قرمز زیبا را به هندوانه می‌دهد به کاهش خطر سرطان پروستات هم یاری می رساند.

بهتر است بدانید که هندوانه تنها میوه‌‌ای است که نسبت به میوه‌ها و سبزی‌جات دیگر دارای مقدار بیشتری بتاکاروتن می باشد.

هندوانه،خواص هندوانه

جالب است بدانید که هندوانه میوه‌‌ای است که حاوی میزان بالایی الکترولیت سدیم و پتاسیم است که آن را از طریق عرق برطرف می‌کنیم.

در واقع هندوانه همچنین سرشار از ویتامین‌های B است که برای تولید انرژی حیاتی هستند. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که هندوانه منبع بسیار خوبی از ویتامین B6، B1 و منیزیم است.البته این میوه بخاطر میزان بالای آبی که در خود دارد که تقریباً 90 درصد آن را می گیرد و ارزش کالری آن، جزء باارزش‌ترین میوه‌‌ها طبقه بندی می گردد.

هندوانه،خواص هندوانه

قابل ذکر است که هندوانه خاصیت خنک‌کنندگی ویژه ای دارد و به طرز شگرفی سرشار از سیترولین بوده که آمینو اسیدی است که بدنمان برای ساخت یک آمینواسید دیگر، آرژنین، که در چرخه اوره برای از بین بردن آمونیاک استفاده می‌شود، مصرف می‌ نماید.

هندوانه،خواص هندوانه

قابل ذکر است که وقتی گرمای تابستان ما را به تشنگی می‌‌اندازد، خوردن هندوانه یک راه بسیار سالم و مطمئن برای برطرف کردن تشنگی است به جای استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا. ازآنجا که مقدار آب زیادی دارد، آب موردنیاز بدن ما را تامین می‌کند و هیچ چیز در یک روز گرم تابستانی بهتر از خوردن یک تکه هندوانه دلچسب و آب‌دار نخواهد بود.

هندوانه و خواص آن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل

 

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی بهبود رتبه گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

راه های بهبود رتبه گوگل

راه های بهبود رتبه گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.اصولا برای بهبود رتبه گوگل سراغ روشهای هزینه بر نروید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 4 دی 1394
سیر و خواص آن

سیر و خواص آن

سیر ترشی،سیر و لیمو،خواص قرص سیر،خواص قرص سیر،خواص سیر خام ناشتا

سیر  واقعا گیاه  فوق العاده ای  است و مطمئنا بعد از خواندن این مطلب شما هم با ما موافق خواهید بود.

بهتر است بدانید که خواص سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص بی شمار آن شاید خود را مجبور به استفاده از آن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید

اما در بعضی موارد هم باید در مصرف سیر احتیاط نمایید.

سیر،خواص سیر،فواید سیر

فوایدشگفت انگیز سیر را بشناسید

خاصیت درمان عفونت های تنفسی را دارد

برای تسکین دندان درد، سیر خام را روزی چند بار روی لثه و دندان خود مالش دهیدتا درد دندان تسکین یابد.

لازم به ذکر است که سیر له شده را روی زگیل قرار دهید تا برطرف شود.

گفتنی است که برای درمان سینوزیت، چند حبه سیر له شده را در کره تفت دهید و با نان میل نمایید.

قابل ذکر است که یک حبه سیر را ریز خرد کنید و با کمی آب بخورید تا نفخ، یبوست و درد معده برطرف شود.

جالب است بدانید که بوی سیر با جویدن کاهو، جعفری یا خوردن شیر، سیب یا عسل برطرف می شود. همچنین گذاشتن مقداری چای خشک در دهان و قورت دادن

گفتنی است که روزانه مصرف نصف یا یک حبه سیر خام توصیه می شود.

به یاد داشته باشید که مصرف پماد غلیظ سیر امکان دارد موجب تحریکات جلدی و حتی سوختگی های خفیف گردد.

سیر،خواص سیر،فواید سیر

خواص سیر برای درمان نسیان و فراموشی مفید و موثر می باشد.

مالیدن سیر بر روی گل مژه و جوش پلک چشم باعث رفع شدن آنها می شود.

گذاشتن سیر پخته در طی چندین روز بر روی میخچه و زگیل باعث بهبودی می شود.

بهتر است بدانید که سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان ها می شود.

مانع از بروز سرطان روده بزرگ، سینه، معده، پروستات و مثانه می شود.

سیر برای درمان بیماری های مختلفی ازجمله آسم، برونشیت، روماتیسم، نقرس، میخچه و زگیل (به صورت موضعی)، سل، دندان درد، نیش زدگی و فشار خون بالا

مفید است. در ضمن، سنگ کلیه را خرد می کند و در ضدعفونی کردن دستگاه های ادراری و عفونت های واژینال و مثانه نیز مؤثرو مفید است .

 

سیر،خواص سیر،فواید سیر

مضرات سیر را بشناسید:

گفتنی است که مادران شیرده در خوردن سیر افراط نکنند زیرا سبب تغییر مزه شیر آنها شده وامکان دارد نوزاد از خوردن شیر صرف نظر کند.

افراط در مصرف سیر باعث سرگیجه، کاهش فشار خون، آلرژی، و در موارد نادر منجر به خونریزی می گردد.

‏در واقع سیر را به صورت قرص سیر،ترشی سیر،سیر سرخ شده و…استفاده می کنند.

 

سیر،خواص سیر،فواید سیر
بیماری هایی که سیر در آنها بی تاثیر است:

در واقع دیابت – بنظر نمی رسد که مصرف سیر تاثیری در درمان قند خون بالا داشته باشد.

درمان هیلوباکتر – هرچند در نتایج آزمایشگاهی مصرف سیر موجب کاهش این باکتری شده بود، ولی در عمل چنین چیزی دیده نشده است.

کلسترول بالا – تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر سیر بر چربی خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید انجام شده است، با اینحال نتایج در این مورد متفاوت است.

پس سعی کنید این بدبوی پرخاصیت را در غذاها بیشتر استفاده کنید.

سیر و خواص آن

مطالب مرتبط:

پیاز

سیر و پیاز دشمن آلرژی غذایی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 2 دی 1394
خواص برگ به

 


دانه‌های «به» به دلیل وجود لعاب، در رفع التهابات مخاط‌ها، سرفه و گرفتگی صدا نقش بسزایی دارند.

به علاوه، آن‌ها در مصارف صنعتی نیز خواص برگ به مورد استفاده قرار می‌گیرند به طوری که از لعاب این دانه در محصولات آرایشی و مجعد کردن موها استفاده می‌شود. البته یکی دیگر از موارد مصرف لعاب دانه «به» آهار دادن پارچه‌های گران‌قیمت است


به درخت کوچکی است که پوست خواص برگ به ساقه و تنه آن قهو های بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقای شمالی می روید .

برگهای آن پوشیده از کرک و صاف خواص برگ به است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا خواص برگ به کمی ترش است .
ترکیبات شیمیایی:

 

خواص برگ به



مصرف به خواص برگ به موجب تقویت قلب و پاک شدن معده و تیز هوشی می‌شود. «به» بواسطه خواصی که دارد در درمان عفونتهای ریوی و اختلالات روده‌ای بسیار مفید و مؤثرست.

مرکز بهداشت استان مرکزی اعلام کرد: خوردن به برای رفع وسواس، افسردگی و تقویت اعمال معده، ورم حاد روده مفید و معالج اسهال‌های ساده و خونی است. این میوه برای خونریزی‌های رحمی، بواسیر و رفع سوزش ادرار نیز مفیدست.

خواص برگ به


دانه به از نظر طبیعت سرد و ترش است و پوست دانه به در آب گرم لعاب فراوانی می‌دهد. از قدیم لعاب بهدانه را برای رفع التهاب دستگاه گوارشی، مخاطها، رفع سرفه و سینه درد، خشکی حلق، سوزش و خشکی دهان و زبان، رفع گرفتگی صدا، تب بر و نیز برای درمان سل و زخم روده‌ها و غیره به کار می‌بردند.

مالیدن لعاب بهدانه خواص برگ به به پوست برای تسکین و التیام سوختگی آتش و معالجه آفتاب‌زدگی و درمان سرمازدگی، ترک یا شقاق لب و پستان و ناراحتی بواسیر مفید است.

 

خواص برگ به

 

انار (Punica. granatum) گیاهی است از تیره انار. درخت انار (pomegranates) جز درختچه ها بوده و میوه ی آن خوراکی و دارای مقدار کافی ویتامین C،خواص برگ به مواد قندی و اسیدهای آلی می باشد. پوست، ریشه و ساقه ی درخت انار تانن فراوان و آلکالوئیدهای مختلف دارد که یکی از آنها پله تیرین (Pelletierine) است که بهترین داروی کرم کدو و سایر انگلهای خواص برگ به روده می باشد. این درخت در بیشتر مناطق کشور ایران پرورش داده می شود. میوه ی آن سرد و تر و ضد بیماری هایی است که در اثر حرارت عارض شده باشند. برای مداوای ورم های گرم داخلی مانند ورم کبد، ورم کلیه، ورم سایر احشای داخلی مصرف می شود.

گاهی در اثر زیاده روی در بعضی خواص برگ به اغذیه یا ادویه های تند خروج ادرار با سوزش همراه می شود. و یا ممکن است خون آلوده شود که در هر دو حالت باید با آب انار یا رب انار مداوا گردد.

انار صفرا را روان و ترشح و دفع آن را آسان می کند.

به درخت كوچكي است كه پوست ساقه و تنه آن قهو هاي بوده و در اكثر نقاط اروپا ، نواحي مديترانه ، آسيا و آفريقاي شمالي مي رويد .

برگهاي آن پوشيده از كرك و صاف است . گلهاي آن درشت ، برنگ سفيد و يا صورتي و داراي پنج گلبرگ مي باشد . ميوه رسيده زردرنگ ، گرد خواص برگ به يا بشكل گلابي است و در سطح آن پوشيده از كرك بوده و دريا طعمي مطبوع ، شيرين و يا كمي ترش است .نحوه خرید و نگهداری

خواص برگ به

به را فقط به رنگ زرد روشن تهیه كنید، زیرا نوع سبز آن مانند بسیاری دیگر از میوه‌ها نرسیده و خیلی سفت است. البته درصورتی كه در میان خواص برگ به به‌های خریداری‌شده، تعدادی سبزرنگ وجود دارد، آنها را چند روز در دمای اتاق قرار دهید تا رسیده شوند.

خواص برگ به

 

پوست این میوه براق و معطر بوده و با لایه‌ای كرك‌مانند به رنگ قهوه‌ای پوشیده شده است كه آن را با ساییدن از بین می‌برند.به،خواص برگ به میوه ای سرشار از تانن است که در معالجه اسهال و ورم روده بزرگ خیلی مؤثر است. به این منظور می توان 40 تا 50 گرم به را خرد کرده و مدت 15دقیقه در یک لیتر آب جوشانده و مصرف کنید.به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهوه‌ای بوده و در اکثر نقاط اروپا ، نواحی مدیترانه ، آسیا و آفریقای شمالی می‌روید.خواص برگ به برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است. گلهای آن درشت ، به رنگ سفید خواص برگ به و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می‌باشد. میوه رسیده زرد رنگ ، گرد و یا به شکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ،

خواص برگ به

شیرین و یا کمی ترش است.شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواستگاه خواص برگ به اکثر میوه‌های پاییزی برخی کشورهای جنوبی اروپا و کشورهای جنوب غربی آسیا مانند ایران، سوریه، لبنان، پاکستان و ... می‌باشد. زیرا اقلیم و آب و هوای این کشورها خواص برگ به به گونه‌ای است که میوه‌های پاییزی در چنین کشورهایی به خوبی بارور می‌شوند و رشد می‌کنند و این میوه‌ها در سایر کشورها به عنوان میوه‌های کمیاب و استثنایی شناخته می‌شوند. از آن جمله می‌توان

خواص برگ به

به میوه به اشاره نمود. لازم به ذکر است خواص بی‌نظیر این میوه در احادیث متعدد هم بیان شده است خواص برگ به و از آن به عنوان یکی از میوه‌های بهشتی یاد کرده‌اند.

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 2 دی 1394
برفک دهان و راههای درمان

برفک دهان و راههای درمان

برفک دهان نوزادان،برفک دهان نوزاد،برفک دهان در بزرگسالان،برفک دهان کودکان،برفک دهان در نوزادان

برفک دهان معمولا در دهان نوزادان به وجود می آید.

قابل ذکر است که برفک دهان یک عفونت قارچی (کاندیدا آلبیکنس) در غشاء مخاطی دهان می باشد.

در واقع می توان برفک دهان را به این شکل نیز تعریف نمود که برفک یک عفونت قارچی (کاندیدایی) موقت در دهان نوزادان  می باشد.

لازم به ذکر است که اگر بخواهیم دقیقتر بگوییم باید گفت که این عفونت قارچی در دهان و گلو بزرگسالان نیز بروز می نماید.

آیا می دانید علل برفک دهان چه چیزهایی هستند؟

برفک دهان،علل برفک دهان

جالب است بدانید که کاندیدا (Candida) تقریبا بیش از نیمی از جمعیت موجودات زنده ریز داخل دهان ما را تشکیل می دهد. هر کس که از دندان

های مصنوعی استفاده می کند، کاندیدا نیز دارد اما این حالت حتما منجر به بروز علائم و عوارض بیماری نمی گردد.

قابل توجه است که وجود کاندیدا در دهان به صورت طبیعی مشکل ویژه ای را به وجود نمی آورد تا زمانی که یک تغییر شیمیایی شرایط را به نفع

کاندیداها تغییر دهد.

قابل توجه است که این تغییر می تواند بر اثر عوارض جانبی ناشی از مصرف آنتی بیوتیک یا شیمی درمانی اتفاق بیافتد. همچنین امکان دارد به

علت شرایط خاصی مانند دیابت، مصرف مواد مخدر، سوء تغذیه و یا ضعف سیستم ایمنی به علت افزایش سن یا بیماری هایی مثل ایدز نیز بروز

نماید.

گفتنی است که علاوه بر این افرادی که دندان های مصنوعی آنها مناسب و اندازه نیست در معرض خطر بیشتری برای مبتلا شدن به برفک دهان

قرار دارند. افرادی که از این مشکل رنج می برند معمولابا لکه های صورتی کم رنگ بر روی لبها مواجه می شوند که این قضیه نشانه ای از عفونت

کاندیدایی می باشد.

علائم برفک دهان چیست؟

قابل توجه است که لکه های سفید، کرمی یا زرد رنگ در داخل دهان. این لکه ها تا حدودی برجسته نیز می باشند

اغلب این لکه ها دردناک نیستند و اگر خراش داده شوند، زخم های کوچکی که به مقدار کمی خونریزی خواهند کرد به وجود می آیند.

گفتنی است که برفک دهان در بزرگسالان می تواند منجر به احساس سوزشی ناخوشایند در دهان و یا گلو گردد

آیا می دانید چه کسانی در معرض ابتلا به برفک دهان قرار دارند؟

برفک دهان،علل برفک دهان

اغلب نوزادان به بیماری مبتلا می شوند.

معمولا کسانی که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند.

بزرگسالان مبتلا به دیابت و یا سایر اختلالات در سوخت و ساز بدن خود

در واقع افراد مبتلا به خشکی دهان مربوط به عوارض برخی از دارو ها

بیشتر افراد تحت درمان با آنتی بیوتیک ها و یا شیمی درمانی

اغلب افرادی که داروهای استروئیدی خوراکی یا اسپری های استروئیدی مصرف می کنند

مصرف کنندگان مواد مخدر

افراد مبتلا به سوء تغدیه

افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی بدن

آیا می دانید تشخیص برفک دهان چگونه است؟

در واقع در نوزادان، برفک دهان به کمک یک معاینه ساده قابل تشخیص می باشد.

بعضی  اوقات، پزشک به منظور اطمینان بیشتر خراشی را بر روی زبان نوزاد ایجاد می کند و آن را برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می کند.

لازم به ذکر است که در بزگسالان، علائم برفک دهان با علائم تعداد زیادی از بیماری های مختلف از جمله علائم اولیه برخی از سرطان ها مشابه

است. لذا بسیار بااهمیت  است که بامشاهده این علائم حتما به پزشک مراجعه نماید.

برفک دهان،علل برفک دهان

آیا می دانید درمان برفک دهان چگونه است؟

جالب است بدانید که در نوزادان امکان دارد درمان بدون هیچگونه اقدامات پزشکی خاصی و به صورت خود به خود انجام شود. استریل کردن تمام

لوازمی که با دهان نوزاد در ارتباط است و رعایت بهداشت عمومی نوزاد تا حد زیادی می تواند از بروز برفک دهان جلوگیری و پیشگیری به عمل آید.

در واقع پیشنهاد می شود که بعد از شیر دادن به نوزاد، به او مقداری آب استریل شده بدهید تا شیری که در داخل دهان و بر روی زبان باقی مانده

است شسته شود و از تعداد کاندیدا ها در داخل دهان کاسته گردد.

لازم به ذکر است که در بعضی شرایط، برفک دهان باید تحت کنترل قرار بگیرد. این شرایط می تواند شامل تعویض دندان های مصنوعی و یا تغییر در

روش درمانی دیابت با توصیه پزشک باشد.

در واقع برای بیماران مبتلا به ایدز، امکان بهبود نقص ایمنی بدن وجود ندارد. درمان اختلالات، اشکالات و بیمای های دهان و دندان و همچنین

استفاده از مواد ضد قارچ می تواند به پیشگیری از بروز این بیماری کمک نماید.

البته درمان عامل ایجاد کننده برفک دهان می تواند به صورت خود به خود باعث درمان برفک دهان گردد.

برفک دهان،علل برفک دهان

قابل توجه است که برفک دهان بسیار حساس است به گونه ای که رعایت بهداشت عمومی دهان و دندان به صورت منظم غیر ممکن خواهد شد.

لازم به ذکر است که می توانید از یک مسواک بسیار نرم استفاده کنید.

استفاده از یک دهانشویه رقیق شده از پراکسید هیدروژن نیز می تواند مفید می باشد.

قابل توجه است که از دکتر داروساز بخواهید که دهان شویه مناسب وضعیت شما را به شما معرفی نماید.

شایان ذکر است که به طور کلی اگر عامل ایجاد کننده ی برفک دهان تحت کنترل در بیاید، به احتمال زیاد عفونت پس از چند روز مصرف قارچ کش

رفع می گردد.

و برفک دهان به طور کامل بهبود می یابد.

برفک دهان و راههای درمان

مطلب مرتبط:

آفت دهان

آبسه دندان و راههای درمان آن


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394